Albrecht Dürer & Hellenistic Art ..
The following themes in Greater Hippias (Πλάτων: Ἵππίας μείζων) reappear in Melencolia I:
(a purse of) money
a beautiful maiden
(the crucible of) gold
the millstone –
“all mathematics" (see below)
“whatever is useful" (dog, tools, instruments, eyes)
power (the keys)
the pleasant in sight and hearing (eyes and bell)
the condition of being ignorant of the beautiful (melancholy)
a failure to discover the beautiful (a botched dodecahedron)
These illustrations of the value of mathematics from Pacioli’s 'De divina proportione' reappear in Melencolia I:
the ladder number, weight, and measure (panel of numbers, scales, and hourglass)
gold tested by fire
the universe below and above, subject to number, weight, and measure geometry, in which every hidden science is to be found
Numerous references to the beautiful in Greater Hippos reappear in Durer’s notes of 1512-13:
our inability to give a judgment on the beautiful
how beauty is to be judged is a matter of deliberation
SOURCE: "Dürer's "Melencolia I": Plato's Abandoned Search for the Beautiful", Patrick Doorly, The Art Bulletin ..
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Τα ακόλουθα θέματα από τον Πλατωνικό "Ἵππία μείζονα" {https://www.greek-language.gr/.../anthology/content.html...} επανεμφανίζονται στο χαρακτικό έργο Melencolia I:
(ένα πορτοφόλι) χρήματα
μια όμορφη κοπέλα
(το χωνευτήριο του) χρυσού
η μυλόπετρα -
"όλα τα μαθηματικά" (δείτε παρακάτω)
«ό,τι είναι χρήσιμο» (σκύλος, εργαλεία, όργανα, μάτια)
ρεύμα (τα κλειδιά)
το ευχάριστο στην όραση και την ακοή (μάτια και καμπάνα)
η κατάσταση της άγνοιας του ωραίου (μελαγχολία)
αποτυχία να ανακαλύψεις το όμορφο (ένα λανθασμένο δωδεκάεδρο)
Οι ακόλουθες παραστάσεις - στοιχεία της αξίας των μαθηματικών από το έργο «De divina relativee» του Pacioli επανεμφανίζονται στο Melencolia I:
ο αριθμός της κλίμακας, το βάρος και το μέτρο (πίνακας αριθμών, κλίμακες και κλεψύδρα)
χρυσός δοκιμασμένος με φωτιά
το σύμπαν κάτω και πάνω, υπόκειται σε αριθμούς, βάρος και γεωμετρία μέτρησης, στην οποία βρίσκεται κάθε κρυμμένη επιστήμη
Πολυάριθμες αναφορές στο κάλλος από το έργο "Ἵππίας μείζων" επανεμφανίζονται στις σημειώσεις του Durer του 1512-13:
η αδυναμία μας να κρίνουμε το ωραίο
Το πόσο πρέπει να κρίνεται η ομορφιά είναι θέμα συλλήψεως ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ: "Dürer's "Melencolia I": Plato's Abandoned Search for the Beautiful", Patrick Doorly, The Art Bulletin ..
ΠΛ ΙππΜ 303b–304e (ΠΛΑΤΩΝ, ΙΠΠΙΑΣ ΜΕΙΖΩΝ)
GREEK-LANGUAGE.GR
ΠΛ ΙππΜ 303b–304e (ΠΛΑΤΩΝ, ΙΠΠΙΑΣ ΜΕΙΖΩΝ)
ΠΛ ΙππΜ 303b–304e (ΠΛΑΤΩΝ, ΙΠΠΙΑΣ ΜΕΙΖΩΝ)
· Απάντηση · Αφαίρεση προεπισκόπησης · 1 ημ. · Τροποποιήθηκε
Αυτή η εργασία [του Patrick Doorly] υποστηρίζει ότι η Melencolia I, όπως και η Nemesis βασίζεται σε ένα κείμενο. Η ανάγνωσή μας του αριστουργήματος του Durer θα είναι απλούστερη από αυτήν που προωθείται από τους Giehlow και Panofsky και θα αντικατοπτρίζει πιο στενά τα ενδιαφέροντα και την πρακτική του Durer, ιδιαίτερα το 1514. Θα υποστηρίξει ότι το θέμα του Durer δεν είναι η μελαγχολία αλλά η ομορφιά, και ότι ο τίτλος του "Melencolia I ” στο βάθος αντιπροσωπεύει το τέλος μιας ιστορίας που ξετυλίγεται μπροστά στα μάτια μας στο προσκήνιο. Απορρίπτει μια σύνδεση μεταξύ της εικόνας και των ιδεών του Marsilio Ficino, ή του Φλωρεντινικού Νεοπλατωνισμού, υπέρ μιας στενής σχέσεως με τον ίδιο τον Πλάτωνα. Διότι το έργο Melencolia I βασίζεται στον εκτενέστερο διάλογο του Πλάτωνος μεταξύ του Σωκράτους και του σοφιστή Ιππία (Ἵππίας μείζων). Σε αυτόν τον διάλογο ο Σωκράτης ερωτά επανειλημμένα τον Ιππία, "Τι είναι το κάλος;" Ο Ιππίας προσφέρει πολλές απαντήσεις, τις οποίες ο Σωκράτης καταρρίπτει. Εν συνεχεία ο Σωκράτης παρουσιάζει τις δικές του απαντήσεις, καθεμία από τις οποίες ο Ιππίας αρχικά παραδέχεται, έως ότου αναγκαστεί να τις απορρίψει όταν ο Σωκράτης επισημαίνει την ανεπάρκειά τους. Ο Ντύρερ σκόρπισε τα εμβλήματα αυτών των εγκαταλελειμμένων λύσεων σε όλη τηνέκταση του χαρακτικού του. Ο διάλογος τελειώνει με τους δύο άνδρες να αποδέχονται την άγνοιά τους, μια κατάσταση για την οποία ο Ντύρερ χρειαζόταν μια οπτική μεταφορά. Μόνο τότε χρησιμοποίησε την εικόνα της μελαγχολίας.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
[2]. MMA, Accession Number: 19.73.1
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
https://www.jstor.org/stable/3177417
Doorly, P. 2004. "Dürer's 'Melencolia I': Plato's Abandoned Search for the Beautiful", The Art Bulletin 86 (2), pp. 255-276.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου